‘OK, maar wat dóé je dan concreet?’
Goeie vraag. Het antwoord aan de oma op een familiefeest zou ongetwijfeld ‘iets met computers’ zijn, maar voor bedrijven op zoek naar een digitale of marketing expert mag het wat diepgaander zijn.
IKAg helpt bedrijven die willen versnellen bij het selecteren van het juiste bureau. Er zijn 4 verschillende manieren om samen te werken - kies er één of meerdere uit.
Wie (gerichter) zoekt, die wint
Stap 1. Bepalen welke expertise nodig is.
Niet alleen Lionel Richie vroeg zich af of hij degene was waar mensen naar zoeken, ook digitale experten ervaren dat gevoel. Als bedrijf weet je namelijk niet altijd bij wie je waarvoor moet aankloppen. Zoek je een Brand Designer of vooral iemand die je platform kan bouwen? Moet je met een Performance Marketeer in zee gaan, of eerder budget vrijmaken voor een PR-bureau? Zijn er martech oplossingen die je kunnen helpen?
Voel je het duizelen? Geen probleem: samen bepalen we de nodige expertise die je in huis moet halen.
Bouw een dreamteam waarmee je het WK kan winnen
Stap 2. De juiste mix intern/freelance/agency kiezen.
Ga je voor een groot schip, of bouw je beter een vloot met kleine boten? Zoals Johan Cruijff ooit zei heeft elk nadeel z’n voordeel, maar samen definiëren we de mix die jou het beste kan helpen. Zo weet je welke expertises je intern moet houden, en waarvoor je een freelancer of agency kan inschakelen.
Goede afspraken maken goede projecten
Stap 3. Een duidelijke briefing schrijven.
‘Bezint eer ge begint’, zeggen slimme mensen weleens. Wie zijn wij om hen tegen te spreken? Een goede briefing is de perfecte basis voor een vlotte samenwerking tussen een bedrijf en agency. Dankzij IKAg stel je een briefing op met realistische doelstellingen en heldere afspraken, zodat het agency vol enthousiasme aan de slag kan.
Kiezen is niet altijd verliezen
Stap 4. Longlist, shortlist, selectie maken.
Een van de vijftigduizend Belgische digitale experts selecteren is best een pittige klus. Op basis van een functionele maar vooral culturele fit kan IKAg een longlist opstellen. Via RFI en 'chemistry meetings' gaan we naar een shortlist, om dan uiteindelijk tot een juiste keuze over te gaan. Het voelt een beetje als een spelprogramma, met een topproject als hoofdprijs!