Factsheet

Toech: pragmatische branding en communicatiestrategie

Bezoek:
14/12/2023

Factsheet

  • Gestart in 2018
  • Kompasplein 19/2B 9000 Gent
  • http://www.toech.be
  • Aandeelhouders: Hanne Ninclaus, Michael Bruynooghe

/

Omzet

Bruto-marge

EBITDA

VTE

2020

/

279

176

3,2

2021

/

206

49

3,8

2022

/

274

49

5,2

Pragmatische branding en strategie

Toech is een Gents communicatiebureau, dat inzet op onderscheidende merkbelevingen en marketingstrategie. Ze branden en rebranden merken, vanuit een strategische maar zeer praktische benadering. Alles wat ze doen moet onmiddellijk tactisch kunnen vertaald worden en rechtstreekse impact hebben voor hun klant.

Dat doen ze met een 6-tal VTE in deze expertises:

  • 2 designers
  • 1 content marketeer/copywriter
  • 1 digitale marketeer
  • 1 marketing strateeg (Michael)
  • 1 creatief directeur (Hanne)

Je voelt het DNA van de twee oprichters doorheen het bedrijf. Hanne brengt merk-creativiteit binnen, en de capaciteit om een merk in alle vormen te vertalen. (Met een specifieke voorliefde voor fysieke dragers, én een uitzonderlijke capaciteit voor infografieken.) Michael behoudt het marketing-strategische overzicht met focus op de pragmatische toepassing.

Ze werken voor een mix van KMO’s en meer corporate klanten; vooral in brand trajecten en het uitdragen van het merk. Ze hebben zeer trouwe klanten.

Wat ze niet doen: development van complexe sites, complexe performance marketing, influencer marketing 

Waar ze verder in willen groeien: motion design.

Zelf omschrijven ze hun cultuur met volgende trefwoorden: extreem betrokken, daadkrachtig, pragmatisch.

Tech stack: Drupal (via freelancer)

Referentieklanten: Fluxys, Port of Antwerp, AMNorman

Gepercipieerde concurrenten: Karakters, DiftSkinn

Werken graag complementair samen met: Webfluence, Puntgaaf

Genoeg gelezen, tijd om te praten

Zin om met me af te spreken om me op lunch te trakteren? Me eens goed de huid vol te schelden?