Factsheet
- Gestart in 2020
- Rooigemlaan 532 9000 Gent
- http://www.marked.be
- Aandeelhouders: Hanne T’Kindt, Xan Mannekens, Dear Digital
/
Omzet
Bruto-marge
EBITDA
VTE
2020
/
26
25
/
2021
/
104
36
2,1
2022
/
100
-60
2,7
Inbound marketing agency
Marked is een inbound marketing agency, dat vooral werkt op demand capturing en demand generation. Dit houdt in dat ze op korte termijn de bestaande vraag capteren, terwijl er op lange termijn gefocust wordt op het claimen van een thought leader positie binnen de niche van de klant. Ze focussen op het bouwen van lange termijn relaties met je potentiële klanten in plaats van het pushen voor onmiddellijke sales.
Dat doen ze met een 7-tal VTE in deze expertises:
- 3 performance marketeers (aangevuld met freelancer)
- 1 content marketeer
- 1 project manager
- 1 strateeg
Dat allemaal geleid door straffe Company Lead Hanne.
Ze werken thought leader content uit en verspreiden die via de juiste kanalen, wat voor hun klanten voornamelijk LinkedIn en Google is. Dat doen ze in doorlopende trajecten op retainer fees.
Hun favoriete klanten zijn SaaS en Service bedrijven, waar expertise een belangrijke rol speelt. Ze werken enkel voor B2B klanten. Op dit moment zit 40% van hun klantenbestand in het buitenland (US, Australië, Europa).
Wat ze niet doen: development, design, branding, andere campagnes.
Waar ze verder in willen groeien: Revenue Operations en Account Based Marketing.
Zelf omschrijven ze hun cultuur met volgende trefwoorden: zorgend, familiaal, ambitieus, expertise-gedreven.
Referentieklanten: ML6, Sequesto, Mouseflow
Grote voorbeelden: Impactable, Refine Labs, Omni Lab Consulting
Gepercipieerde concurrenten: Brandimpact, freelancers
Werken graag complementair samen met: Hartstikke, Valued