Factsheet

Marked: we creëren thought leaders

Bezoek:
27/11/2023

Factsheet

  • Gestart in 2020
  • Rooigemlaan 532 9000 Gent
  • http://www.marked.be
  • Aandeelhouders: Hanne T’Kindt, Xan Mannekens, Dear Digital

/

Omzet

Bruto-marge

EBITDA

VTE

2020

/

26

25

/

2021

/

104

36

2,1

2022

/

100

-60

2,7

Inbound marketing agency

Marked is een inbound marketing agency, dat vooral werkt op demand capturing en demand generation. Dit houdt in dat ze op korte termijn de bestaande vraag capteren, terwijl er op lange termijn gefocust wordt op het claimen van een thought leader positie binnen de niche van de klant. Ze focussen op het bouwen van lange termijn relaties met je potentiële klanten in plaats van het pushen voor onmiddellijke sales.

Dat doen ze met een 7-tal VTE in deze expertises:

  • 3 performance marketeers (aangevuld met freelancer)
  • 1 content marketeer
  • 1 project manager
  • 1 strateeg

Dat allemaal geleid door straffe Company Lead Hanne.

Ze werken thought leader content uit en verspreiden die via de juiste kanalen, wat voor hun klanten voornamelijk LinkedIn en Google is. Dat doen ze in doorlopende trajecten op retainer fees.

Hun favoriete klanten zijn SaaS en Service bedrijven, waar expertise een belangrijke rol speelt. Ze werken enkel voor B2B klanten. Op dit moment zit 40% van hun klantenbestand in het buitenland (US, Australië, Europa).

Wat ze niet doen: development, design, branding, andere campagnes.

Waar ze verder in willen groeien: Revenue Operations en Account Based Marketing.

Zelf omschrijven ze hun cultuur met volgende trefwoorden: zorgend, familiaal, ambitieus, expertise-gedreven.

Referentieklanten: ML6, Sequesto, Mouseflow

Grote voorbeelden: Impactable, Refine Labs, Omni Lab Consulting

Gepercipieerde concurrenten: Brandimpact, freelancers

Werken graag complementair samen met: Hartstikke, Valued

Genoeg gelezen, tijd om te praten

Zin om met me af te spreken om me op lunch te trakteren? Me eens goed de huid vol te schelden?