Factsheet

Hannibal: a battle-tested team

Bezoek:
30/11/2023

Factsheet

  • Gestart in 2012
  • Populierstraat 82 8200 Roeselare
  • http://www.hannibal.be
  • Aandeelhouders: co-founders Johan Deketelaere en Kristof Carrein

/

Omzet

Bruto-marge

EBITDA

VTE

'19-'20

2.665

1.363

462

17,3

'20-'21*

4.559

1.950

552

16,2

2022

3.803

1.926

769

19,1

Full-service agency

Hannibal noemt zichzelf een “battle-tested team van creatives en masterminds”.

Het is een full-service agency: ze branden en rebranden merken, bouwen websites en digitale platformen, en zetten alles in de markt met campagnes (ook radio en tv), performance marketing en social media.

Dat doen ze momenteel met een 27-tal VTE en deze expertises:

  • 4 developers
  • 4 performance marketeers
  • 4 designers
  • 2 content marketeers
  • 2 videografen
  • 1 strateeg

Dit alles aangevoerd/aangevuurd door een team van accounts en de twee zaakvoerders/strategen.

Je voelt in alles het dna van de complementaire oprichters: de creatieve merkstrateeg Kristof, en de tech-curious CEO Johan, vermengd met een stevige dosis West-Vlaamse can-do mentaliteit.

Ze werken vooral projectmatig (liefst in een langdurige samenwerking) voor de grotere Belgische KMO die een extern marketingteam of marketingondersteuning kan gebruiken. Dat doen ze over sectoren heen, en zowel voor B2B als B2C.

Waar ze nog in willen groeien: de verdere specialisatie in UX en data.

Zelf omschrijven ze hun cultuur: prikkelend, energiek, veelzijdig, toegewijd, professioneel.

Tech stack: Drupal, Wordpress, Laravel, Ionic

Referentieklanten: Delirium, Solidaris, Darta, Dossche Mills

Grote voorbeelden: KesselsKramer, Rise at Seven

Gepercipieerde concurrenten: GBL Studio, BOA, Springbok

Werken graag complementair samen met: Raygun, Clementine, Wavemakers, Nanopixel

Genoeg gelezen, tijd om te praten

Zin om met me af te spreken om me op lunch te trakteren? Me eens goed de huid vol te schelden?